Waar moet een logo eigenlijk aan voldoen?

Een goed ontworpen logo is makkelijk herkenbaar, ook van grotere afstand, moet de kernwaarden van het bedrijf uitstralen en de doelgroep op de juiste manier aanspreken, uniek en onderscheidend zijn…

Dat zijn nogal wat punten om op te letten. Een goed ontworpen logo is simpel en doeltreffend en raakt niet snel "uit de tijd". In één oogopslag moet het logo herkend worden, dus een eenvoudige vorm is dan belangrijk. Een eenvoudige vorm maakt het ook beter mogelijk om het logo klein af te kunnen beelden zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat.

Het logo moet ook bruikbaar zijn voor alle media. Een eenvoudig en doeltreffend ontwerp in een beperkt aantal kleuren maakt het straks makkelijker om het op de meest diverse achtergronden te kunnen plaatsen, ook in online media. Het beperken van de kleuren zorgt er ook weer voor dat het logo makkelijker onthouden wordt. Bovendien moet het ook in zwart/wit of grijswaarden nog goed herkenbaar zijn. Het beschikbaar maken van het logo in vectorformaat, zorgt er voor dat het van zeer klein tot héél groot zonder kwaliteitsverlies kan worden geplaatst.

Een heleboel zaken om rekening mee te houden dus bij het ontwerpen van een tijdloos logo dat past bij uw doelgroep. Het ontwerpen van uw logo is té belangrijk om het niet over te laten aan een ervaren vormgever. 

Toe aan een (nieuw) logo voor uw bedrijf?
Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Om deze site goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid