Mobiele sites gaan beter scoren

Heeft u een wat verouderde site en vindt u het belangrijk dat mobiele bezoekers u ook goed (blijven) vinden?

Dan is het zeker interessant om een responsive site of eventueel mobiele variant van uw huidige site te overwegen. In april heeft Google zijn zoekalgoritme aangepast en houdt Google dus meer rekening met de "mobielvriendelijkheid" van uw website. Het gevolg is dan dat verouderde, niet voor mobiel geschikte websites in de mobiele zoekresultaten lager gaan scoren.

U heeft het misschien al eens gezien in de Google zoekresultaten. "Voor mobiel" staat er dan bij sommige resultaten voor. Dit houdt in dat Google heeft gezien dat deze sites geoptimaliseerd zijn voor mobiele weergave. Dit kan zijn omdat het een responsive site is (een site die meeschaalt met de schermgrootte waarop de site bekeken wordt), of omdat er een aparte mobiele site is ontwikkeld. In ieder geval hebben deze sites een streepje voor als het gaat over de ranking bij de mobiele zoekopdrachten. Een niet voor mobiel geoptimaliseerde site is dan in het nadeel en kan er dus voor zorgen dat bezoekers via mobiel niet bij u uitkomen (maar wel bij de concullega's met een voor mobiel geoptimaliseerde site): een gemiste kans.

Heeft u geen idee of uw bestaande website ook geoptimaliseerd is voor mobiele weergave of wilt u eens van gedachten wisselen over uw huidige (mobiele) vindbaarheid?

Neem dan vrijblijvend contact op.

Om deze site goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid