Remarketing ook interessant voor u?

Met remarketing kunt u bezoekers nog eens attent maken op uw producten of diensten. Maar hoe werkt dit nu precies?

U kent het vast wel: u bent bijvoorbeeld op zoek naar een leuke vakantie en gaat bij wat vakantiesites oriënterend op zoek naar een leuke bestemming of aanbieding. De volgende dag bezoekt u wat andere sites en ziet ineens de gisteren door u gezochte vakantiebestemmingen van de websites die u bezocht heeft langskomen in banners of tekstadvertenties.

Als remarketing slim wordt ingezet draagt het zeker bij aan meer conversie. In ons voorbeeld: een vakantie is toch niet voor iedereen een “impulsaankoop”. Men beslist vaak niet in één keer. Dus is het vaak zinvol om de mensen nog eens te laten herinneren dat ze toch écht voor uw producten of diensten moeten kiezen.

U kunt er aan denken om remarketing in te zetten als uw website of webshop wel veel bezoekers heeft maar dat de conversie achterblijft. U zou uw doelgroep dus extra kunnen helpen met de aankoop. De herinnering in de vorm van remarketing kan dan de twijfel tot aankoop wegnemen.

Het is wel belangrijk om remarketing “met mate” te gebruiken, want ook hier: overdaad schaadt. Zo zijn er nog wel een paar “valkuilen” waar u beter rekening mee kunt houden (tijdstip van de vertoning voor de juiste “koop-gemoedstoestand, het slim uitsluiten van sites waarop de advertenties getoond worden etc. etc…), maar indien goed ingezet kan remarketing zeker uw conversie verhogen.

Interesse in remarketing? Neem dan contact met ons op.

Om deze site goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid