Een e-mail adres toevoegen in Outlook 2007
De onderstaande handleiding beschrijft het toevoegen van een nieuw e-mail adres in Microsoft Outlook 2007. Hiervoor heeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig wat u van ons heeft ontvangen. Heeft u deze gegevens niet, neem dan contact op met onze support afdeling.
Stap 1: Start Outlook
Stap 2: Navigeer naar Tools in de menubalk en selecteer Account Settings
Stap 3: Selecteer het tabblad E-mail en klik op New
Stap 4: In het volgende venster selecteert u alleen de optie Manually configure server settings or additional server types en klikt u vervolgens op Next
Stap 5: Selecteer de optie Internet E-mail en klik op Next
Stap 6: In het venster dat volgt vult u uw gegevens in:
- Naam: U vult hier uw naam in.
- E-mail adres: Hier vult u het e-mail adres in dat u wilt gaan gebruiken.
- Type account: POP3
- Server voor inkomende mail: mail1.tidi.nl
- Server voor uitgaande mail (smtp): Hier kunt u de SMTP server van uw internet provider invullen. Een lijst met de meest voorkomende internet providers met de bijbehorende servers vind u onderaan de pagina.
- Gebruikersnaam: Hier vult u de gebruikersnaam in die u van ons ontvangen heeft
- Wachtwoord: Hier vult u het wachtwoord in dat u van ons ontvangen heeft
Klik op Next als alle gegevens correct zijn ingevuld.
Stap 7: Klik op Finish, uw nieuwe account is klaar voor gebruik.
Bekende SMTP servers:
ZeelandNet - mail.zeelandnet.nl
KPN - mail.kpnmail.nl
KPN - smarthost.direct-adsl.nl
Chello - smtp.arnhem.chello.nl
Chello - smtp.brabant.chello.nl
12Move - smtp.12move.nl
Het Net - mailhost.hetnet.nl
Home - mail.home.nl
Planet - mail.planet.nl
Versatel - smtp.versatel.nl
Wanadoo - smtp.wanadoo.nl
XS4all - smtp.xs4all.nl
Ziggo - smtp.ziggo.nl
Zonnet - smtp.zonnet.nl
Als uw internet provider er niet bij staat kunt u het beste even informeren bij de helpdesk van uw internet provider met de vraag welke SMTP server te gebruiken.